Villkor

Inlämning

Vid inlämning av batteri, laddare och eventuell nyckel ska det märkas upp, enklast med en bit tejp. På tejpbiten går det att skriva ditt namn och telefonnummer. Alternativt skriva på en bit papper och tejpa fast på batteriet. Nyckeln kan tejpas fast på batteriet. Förpacka sedan batteri och laddare i en påse.

Villkor

Nedanstående villkor gäller vid reparation eller renovering av batteri.

  1. Betalning sker vid uthämtning av batteri hos någon av våra samarbetspartner.
  2. Batteriet får senast hämtas 14 dagar efter att det är bekräftat färdigt via email. Ifall batteriet inte hämtas ut inom 14 dagar förbehåller vi oss rätten att ta ut en förvaringsavgift på 100 kr per påbörjad vecka.
  3. Batteriet måste hämtas ut inom 2 månader. Därefter tillfaller batteriet oss (Batterireparatören Kungsbacka).
  4. Garantin som lämnas gäller ett år i varierad omfattning. Vilken garanti som gäller ditt batteri får du via mail när kostnadsförslag ges. Gemensamt för garantierna är att batteriet ska skötas med högsta försiktighet. Batteriet ska laddas fullt, sedan en timma till, minst varannan månad (BMSen får då möjlighet att balansera batteriet). Batteriet får inte öppnas, tappas, modifieras, dränkas, användas på andra modeller av elcyklar, höga temperaturer (50 grader celsius), laddas när batteriet är minusgrader. Vi gör vårat bästa för att täta batterier vid renovering, dock gäller inte garantin om batteriet har fått vätskador eftersom det är ett så vanligt fel redan original ifrån fabriken på de flesta batterier.
    1. Fullständig garanti – Omfattar batterier där vi kunnat byta ut både celler och BMS (övervakning och skyddskrets för batteriet) . I detta fallet täcker garantin in alla fel som har med BMS och celler att göra.
    2. Begränsad garanti – Vissa batterier kan vi endast byta celler i och inte BMS. Då gäller endast garantin på cellerna och skador som uppstår till följd av att BMS går sönder, efter reparation, kan vi inte täcka. I absolut värsta fall kan det förstöra de nya battericellerna.
  5. Det händer, väldigt sällan, att vi misslyckas reparera ett batteri. Vid ett misslyckat reparationsförsök kan batteriet bli oanvändbart trots att det lämnades in i fungerande skick. Detta är en risk med att reparera.